måndag 1 december 2008

En ny blogg - liv, stil och mer därtill... A new blog - Life, Style and Beyond


Varför December and Beyond? Bloggen startar idag 1 december 2008...för att julen står för dörren (it´s the most wonderful time of the year...). Men bloggen slutar inte med julen, utan kommer förhoppningsvis bli mer utvecklad och bättre ju längre tiden går.

Gift med en japan, så är jag inspirerad av japanska inredningstidningar och japanskt hantverk. Kanske kan det bli något mer av det än bara en blogg med inspiration?! Kanske en web shop med japanska designprylar...
Men den här bloggen kommer var mer än så - därför Life, Style and Beyond.

Nyss hemkommen från en snabbresa till Philadelphia - så är jag (återigen) helt såld på amerikanskt julkitsch! Oh, det finns så mycket roligt att fylla hemmet (önskar att det vore större, speciellt i jultider...) med. Det blev lite inköp, men jag ångrar mig så gruvligt att jag inte köpte den fina stickade kudden på Target (ovan).
Jag är på jakt efter en julkudde - och det ska bli sista julpyntsinköpet i år - Jag har sett en underbar God Jul kudde på följande blogg desire to inspire. Är det någon som vet var den kommer ifrån? Eller måste jag sy en själv? Jag har också hittat en fin från Serholt, så det kanske blir att bege sig till Village.

Why December and Beyond? The blog starts today, December 1st 2008 and the most wonderful time of the year is here! But this blog will go on and and develop and hopefully get better in the coming year - beyond December 2008!
This blog will be about Life, Style and More! Married to a japanese, I love japanese design and artifacts and maybe this blog will develop into something more than just a blog?! Maybe a japanese artifacts web shop? But it will not stay at design, I will write about other things/food/people who inspire me.
I just came back from a US trip to Philadelphia and once again - I am totaly sold on american christmas decorations! Although I was doing quite a lot of christmas shopping, but I regret not buying the wonderful knitted pillow from Target... Now I am looking for a christmas pillow in Sweden. I have found one at the "desire to inspire" blog, but I do not know from which store it comes from...

Inga kommentarer: