måndag 19 januari 2009

Helgens pyssel



Var på IKEA en kortis för att köpa värmeljus i fredags...men som vanligt på IKEA så kommer man ofta hem med fler saker än vad som var tänkt. Denna gång blev det en meter tyg "Gudrun". Som hittat för 39 kr och det blev ett nytt överdrag till pallen.




Och när jag ändå visar lite tyg, måste jag visa sommaren 2008 års fynd! Som vanligt måste jag göra ett besök hos Ljungbergs textiltryck när jag är på landet. Förra året hittade T och jag ett tyg som vi inte kunde motstå även om vi inte har någon plats att hänga det nu...men någon gång i framtiden kommer det nog till användning. Jag tror att det gör sig bäst genom att hänga som ett stort konstverk på väggen!
Formgivaren är Li Aronsson och har egen butik i Malmö, som jag gärna skulle vilja besöka! På hennes hemsida finns det även en adress till en blogg som jag nog får kolla upp lite!

Inga kommentarer: