lördag 5 februari 2011

Arkitektur en masse


2 bilder på temat danska soffbord (från bloggen Apartment therapy)

Tog mig en ledig eftermiddag igår och åkte till arkitekturmuseet. Hade tänkt mig en lugn och fridfull eftermiddag och det gick så där.... Egentligen har ju inte arkitekturmuseet några jättebra utställningar men det var gratis entré! Jag sjönk drekt ner i den härligt slitna danska Wegner-soffan (eller åtminstone Wegner look a like) och läste så många härliga tidskrifter som möjligt - Arkitektr, Rum, Nya Rum (vill prenumerera på dessa!!!), några utländska tidningar bland annat min favorit Dwell. Friden stördes av två ungar som sprang omkring och förde oväsen. När man har lämnat sina egna hemma (eller på dagis) så vill man helst inte störas av andra, det stressar. Efter min tdningsfrossa gick jag till butiken och givetvis fanns det massa fina böcker och en slog jag till på Architecture Now. Tog med mig den till butiken, köpte fika och just när jag skulle sätta mig så gick brandalarmet. Hmm, utrymma lokalerna (kunde lämna tillbaka fikat och få pengarna tillbaka eftersom jag inte ens hunnit börja fika). Lika bra det kanske, egentligen hade jag inte så mycket tid kvar av min egna eftermiddag.
Borde göra mera sådant! Nästa gång blir det Fotografiska museet. De har en utställning som börjar 21 april som jag gärna vill se. Det får kanske vänta tills dess. Hinner kanske innan dess med en tur till, till arkitektmuseet och TIDNINGARNA!

1 kommentar:

eastcoastmom sa...

Vad snopet!
Jag gillar också Dwell.