måndag 16 mars 2009

En med alldeles för mycket pengar och på tok för dålig smak!


Jag fick ju häromdagen den nya numret av Residence. Jag älskar verkligen de flesta av reportagen där. Underbar arkitektur och drömmiljöer! I det senaste numret visas dock ett helt förfärlig lägenhet. En alldeles för rik man som har en 375 kvadratmeter stor lägenhet på Östermalm (bara det är helt sjukt i dessa tider) och har anlitat kända arktitekter att göra något modernt. Jag tycker resultatet är helt fruktansvärt, se resultatet här http://www.residencemagazine.se/dromhem/2009/03/02/vildast-i-stan. Bilden ovan visar ett smakprov från den minimalistiskt oinbodda lägenheten. Jag tycker det är att förstöra en fin råvara med att göra så här. Jag är inte heller för högborgerliga miljöer på Östermalm, men detta är hemskt.

1 kommentar:

Annika sa...

Jag håller med dig, Karin. Visserligen är hantverket fantastiskt, men men... Möblerna är vansinnigt snygga i sina vita tyger/måleri men försvinner lite i det brokiga golvet. Kul att se ändå!