måndag 15 juni 2009

Södermalmsrunda i regnet



Dessa bilder är inte från Vapiano i Stockholm, men de verkar se likadana ut på de flesta ställen runt om i världen!


Var i helgen inne på Södermalm och gick i lite fina butiker. Det var regnigt och kallt och ungarna tyckte lagom mycket om lördagsutflykten... Men jag njöt av att titta på lite fina möbler och sådant.

Var inne på butiken Möbelshop Sven Larsson på Renstiernas gata som har så mycket fina träbord etc. Det mesta kommer från Artform och jag hänvisar till hemsidan eftersom jag inte kan ladda ner deras bilder. Speciellt förtjust är jag i matbordet Skeppsholmen och sideboard Alma. Oh, så snyggt!

Vi avslutade rundan med lunch på Vapiano i Gamla Stan. Jag tycker det är ett roligt koncept, superbra mat och snygga lokaler. Här blir man alltså inte besviken. Jag har ett par gånger tidigare intagit lunch på Vapiano vid Stureplan, men detta var första besöket i Gamla stan. Jag gillar deras ljusa lokaler, basilikan och oljan som står vid varje bord. Barnen älskade sin pizza, jag var helnöjd med min pasta och Tom var kanske lite besviken på väntetiden då han fick köa två gånger eftersom man inte kunde betälla sallad och pasta i samma kö - men i det stora hela, så rekommenderar jag Vapiano som lunchställe!

Inga kommentarer: