söndag 10 januari 2010

Möbler från Urban Outfitters - bara i USA! Läcker fladdermusfåtölj i skinn!







Möbler från Urban Outfitters amerikanska webshop

Jag har en fladdermusfåtölj som jag köpte en gång på Urban Outfitters i USA. En, om inte den enda, möbeln som fick flytta med hem till Sverige. Jag gillar den - tyvärr så gick den sönder i sömmen under helgerna här, men med Annikas hjälp fixade jag till den! Dessvärre verkar tyget ge med sig helt, för nu har jag upptäckt att den har fått en rejäl reva i tyget, inte i sömmen den här gången, utan lite brevid. Det blir lite svårare att fixa. Därför gick jag till urban outfitters hemsida för att se om man om möjligt bara kan köpa tyget till fladdermusfåtöljen. På den europeiska hemsidan finns inga möbler alls - jag ska kolla in i affären på Biblioteksgatan nästa gång jag är i stan, men troligtvis inte. På den amerikanska sidan kan man handla många fina möbler med lite danskt femtiotalstouche "mid century"! Jättefint, men dessvärre inget nytt överdrag till fladdermusfåtöljen! Men den finns att köpa hela stolen med ett snyggt överdrag i skinn.


När jag bodde i USA, s gick jag ibland in på Urban Outfitters, men redan då kände man sig ganska gammal för att handla där...men som sagt webbshoppen för möbler ser fin ut.

Inga kommentarer: