måndag 4 januari 2010

Pyssel Pyssel

Mitt nya projekt - halsduk i moss-stickning. Härlig grön färg i garnet Drops Eskimo.


Jag har ju som sagt min kära Philly-friend Annika och hennes Tim på besök i Stockholm.


Jag känner ingen annan som är så pysslig som Annika och man blir rätt sugen själv att sätta igång en massa projekt när man hör om och ser hennes fina alster. Annika syr, stickar, väver, bloggar, fotograferar etc! I vilket fall som helst började det klia lite i fingrarna, så jag köpte lite garn till en halsduk. Hoppas det finns ork och lust till fler alster när halsduken blir klar. Bestämde mig även för att utforska min nya kamera till fullo. Anmälde mig till ett seminarium om kameran (som man tydligen får gratis när man köper kameran i Sverige), men min är ju köpt utomlands. Jag läste igenom manualen igår och upptäckte flera roliga grejer, som jag borde ha provat när jag har tagit mina vinterbilder!


Innan jul gjorde jag en del pyssel i form av egengjorda tvålar och doftljus! Mer sådant får det bli framöver. Hur ska man nu då hinna med och jobba mellan stickvarven, bloggandet, fotograferandet och stick communities etc? Och så vill jag göra lite fysiska aktiviteter... i mars vill jag absolut återuppta utomhus-joggandet igen! Ser framemot en tjejmil till i augusti!

Inga kommentarer: