tisdag 12 maj 2009

Och när jag är ändå igång...

Snart är det Europaparlamentsval. Ett viktigt val! Vem ska vi skicka till Bryssel? Här är det viktigt att tänka till på vilka kandidatervarje parti har och vilka frågor de ska driva. De hamnar ju i olika grupper i parlamentet och här gäller det också att sätta sig in lite i grupperna. Givetvis tycker jag de är bra med en stor liberal grupp och FP har bra kandidater på sin lista. Marit driver ju jordbruksfrågorna och hon är en härlig tant "en svensk tant tiger inte". Jag lutar dock åt att kryssa Fredrik Malm som för mig driver intressanta frågor. Han är nummer fyra på listan!


2 kommentarer:

Annika sa...

Hmm, jag måste erkänna att jag inte vet något alls (nästan) om partiernas kandidater och vad alla står för och vad alla säger. Men, jag vill ju gärna rösta och har fått kuvert, röstsedel och övrigt jag behöver. Fastän det tar emot att rösta borgerligt ska jag rösta på din kandidat bara för att du rekommenderar det. "När fan blir gammal blir han religiös" - lite skrämmande, eh?

House observations sa...

Underbart annika! Hoppas allt är bra. Jag är dålig på att uppdatera bloggen nu när det varit en massa annat med jobbet. Men jag ska ta mig i kragen denna vecka! Kram