söndag 28 november 2010

Lugn skön 1:a advent

Första ljuset är tänt!
Adventsstjärnan på plats

Dagen har bland annat ägnats åt att testa nya stickmetoder som volang, hålmönster etc!
Thanksgiving; kalkon, potatis, sötpotatis, stuffing, cranberries, gravy och pecan pie till dessert
Utan bil är man lite strandad med barnen. Så det har inte blivit någon julmarknad eller kyrkobesök med vacker adventssång idag. Istället - en lugn skön hemmdag! Jag har inte fixat så mycket hemma, men jag har stickat och testat lite olika saker från min nya stickbok! Jag tror jag ska ge mig på ett mer avancerat verk snart. Dessutom har jag bakat lite och varit ute i snön och åkt pulka med ungarna!

Ikväll hade vi återigen en helmysig kväll med våra vänner Johanna o David. Eftersom båda våra familjer har ett antal år bakom oss i USA, så firade vi Thanksgiving och det blev verkligen dundergod mat!

Inga kommentarer: