onsdag 3 november 2010

Två helt olika hus - båda fina











Just nu är båda dessa hus till salu i Sundbyberg. Kommunen där jag har bott och nu jobbar i! Härliga båda två i helt olika stilar - funkis och sekelskiftesvilla. Jag skulle nog ha sagt att funkisvillan är mer vad jag önskar mig, men i valet mellan dessa hus, ja, då vinner nog sekelskiftesvillan trots allt. Jag har faktiskt haft förmånen och varit inne i det huset. Det var innan huset var till försäljning förra gången. Då halvkände jag de ägarna och var inne i huset vid ett par tillfällen. Magnifikt är det rätta ordet. Och att döma av bilderna så var det ännu mer fantastiskt då - jag kan t ex se på bilderna att den underbara Tricia Guild-tapeten i matsalen är avlägsnad. Vitt är snyggt, men den tapeten är ännu snyggare (för övrigt så har min Philly-vän den tapeten i sitt sovrum!).

1 kommentar:

Annika sa...

Jag vill ha sekelskiftesvillan - med den fina tapeten!